فوق دکترای بیومکانیک ورزشی​​​​​​​

نسا کشاورز

چرا قلب؟

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی WHO، متاسفانه مشکلات قلبی عروقی ۸۰ درصد از فوت های ناگهانی رو تو همه سنین به خودش اختصاص داده؟ این آمار‌ نگران کننده ایه که نمیشه نادیدش گرفت.

سلامت قلب، یکی از شاخصه های اصلی سبک زندگی سالمه. ما هم تو این برنامه هدفمون اینه که با قدمهای کوچیک، سبک زندگی سالم رو به یه عادت روزانه تبدیل کنیم.

قسمت هیجان انگیز کار هم اینه که با یه تست ساده عملکرد قلبتون رو اندازه گیری میکنیم، تا هر هفته با دیدن نمودار تغییراتش، از اینکه فقط با 10 دقیقه تمرین اصولی در روز، دارید به یه قلب سالمتر میرسید لذت ببرید.

هدفمم ‌اینه که قلبتون قوی‌ترین ماهیچه بدنتون بشه و خطر بیماریهای قلبی ازتون دور بشه! 💪

محاسبه پیشرفت

در این روش تو هر برنامه تمرینی هوازی دو عدد ضربان قلب رو که نوشتید از هم کم کنید.
عدد بدست اومده رو در ۲ ضرب کنید تا تعدادش در یک دقیقه بدست بیاد.(چون در ۳۰ ثانیه اندازه گرفتیم. اگر با ساعت اندازه گرفتید لازم نیست در عددی ضرب کنید)
مثال: ضربان در حالت حداکثر در ۳۰ ثانیه ۵۵ - بعد از تنفس عمیق ۴۵
۱۰ = ۴۵ - ۵۵
۲۰ = ۲ * ۱۰ 
عدد بدست اومده رو با دفعه قبل مقایسه کنید. هر چه عدد بزرگتر باشه یعنی قلب قوی تری دارید.

جدول زیر میتونید ببنید که هر عدد نشانه چیه :

- عدد زیر 22: سن بیولوژیکی شما بیشتر از سن تقویمی شماست و باید برای بهبودش بیشتر ورزش کنید.

- 22 تا 52: سن بیولوژیکی شما تقریباً هم سن تقویمی شماست.

- 53 تا 58: سن بیولوژیکی شما کمی جوان‌تر از سن تقویمی شماست با تمرینات مداوم میتونید قلب جوونتری داشته باشید.

- 59 تا 65: سن بیولوژیکی شما متوسط جوان‌تر از سن تقویمی شماست.

- بیش از 66: سن بیولوژیکی شما خیلی جوان‌تر از سن تقویمی شماست.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش